Többek közt a kéktúrázók rendkívül veszélyes baleseti gócpontját is megszüntette, és a település közlekedési infrastruktúráját is fejlesztette a KM Építő Kft. által kivitelezett beruházás.

Sikeresen lezárult a Pilisborosjenő közlekedésbiztonságát fejlesztő beruházás a KM Építő Kft. kivitelezésében – értesült a magyarepitok.hu. Ahogy azt korábbi cikkünkben is jeleztük, a projekt két részre osztva valósult meg a Pilis bejáratánál fekvő településen és térségében:

👉egyrészt a külső településrészt érintő fejlesztések történtek 144 millió forintos teljesítési értéken,

👉másrészt az Ófalu nevű településrészen javították az infrastruktúrát 75,9 millió forintos értéken.

Három buszmegálló párt is felújítottak

A lapunkhoz eljuttatott beszámoló szerint a külső településrészen a kivitelezési munkálatok az alábbi négy részből álltak:

👉a Kövesbérc utca felújítása és párhuzamos parkoló építése,

👉a „Kövesbérc utca” buszmegálló pár felújítása és gyalogos-átkelőhely létesítése,

👉a „Solymár, téglagyári bekötőút” buszmegálló pár felújítása,

👉a „Külső Bécsi út 35.” buszmegálló pár felújítása.

Megszüntettek egy veszélyes baleseti gócpontot

A fejlesztés egy további jelentősége, hogy megszüntette a Kövesbérci utca mentén haladó országos kéktúra rendkívül veszélyes átvezetését a 10-es főúton. Itt több gázolás is történt az elmúlt években, ám mostantól ez megszűnik, miután a Kövesbérci utca és a 10-es főút (Bécsi út) kereszteződésénél a közvilágítás-fejlesztéssel együtt jelzőlámpás gyalogátkelőhely is létesült.

A Kövesbérc utca fent említett felújítása során a régi rossz burkolat helyett új épült. Az út egy nagyobb szakaszán csak a gyalogos forgalom lehetséges, ezt 2,25 méteres szélességgel alakították ki. A másik szakasz 4 méter széles, ezen a szakaszon a helyi lakosok gépjárműi engedéllyel közlekedhetnek. A Panoráma utca-Kövesbérci utca sarkon túl az út bal oldalán párhuzamos parkolósávot építettek.

Biztonságosabbá vált a játszótér elérhetősége

A Pilisborosjenő Ófalu nevű településrészét érintő fejlesztések három részből álltak:

👉a Kossuth tér, valamint a Prohászka Ottokár utca hiányzó járdaszakaszának a kiépítése;

👉a Fő úti járda felújítása és új járda építése,

👉továbbá egy P+R parkoló építése zajlott le.

A fejlesztések egyik fő célja az volt, hogy a település járdái és parkolói egyaránt lépjenek előrébb. Ennek szellemében javították a Prohászka Ottokár utcai játszótér elérhetőségét: a játszótérre tartó családoknak közlekedésbiztonsági szempontból megfelelő új járda épült, pótolva a Kossuth tér – Prohászka Ottokár utcai kereszteződésnél eddig hiányzó járdaszakaszt.

Az autós túrázás helyett a gyalogos megközelítést támogatja az új parkoló

Hasonló fejlesztés történt a Fő úton az Ilona utca kereszteződése és a Fő út 13. között, ahol hiányzott a buszmegállóhoz vezető gyalogos járda: ennek pótlásával a buszhoz közlekedő gyalogosok helyzete megoldódott. A projekt másik hozadéka a Fő úton az Ilona utca kereszteződése és a Fő utca 1. között a rossz állapotú járda rendbe tétele volt. Ez azért fontos, mert itt is jelentős a gyalogos forgalom a közeli iskola miatt.

A beszámoló a beruházásban megépített P+R parkolók jelentőségét is kifejtette. Eszerint Pilisborosjenő természeti adottságai miatt, elsősorban a Kövesbérchez érkeznek túrázók autóval. Az ő dolgukat könnyíti meg az ingyenes P+R parkoló: ez a Budai úton, a Tűzoltóság mellett valósult meg. Összesen 21 jármű számára készült parkoló, továbbá 1 mozgássérült parkoló is helyet kapott. A parkoló területének megvilágításáról hat darab napelemes kandeláber gondoskodik.

A VEKOP-5.3.2-15-2020-00061 azonosítóval ellátott projekt európai uniós támogatásból valósult meg a „Pilisborosjenő település közlekedésbiztonsági fejlesztések” néven.

 

Forrás: magyarepitok.hu

Fotók: Erdei Mihály/magyarepitok.hu