→A testület a napirendhez képest előre vette az alábbi témát: Ongjert Richárd településtervező által készített településrendezési eszközök módosítása „Pilisborosjenő Község Településrendezési Eszközök módosítása általános egyeztetési eljárással” című dokumentációra érkezett véleményeket és a főépítész tervező bevonásával készített értékelést megismerte, az abban foglaltakkal egyetértett. Felhatalmazták a polgármestert, hogy kezdeményezze a végső szakmai véleményezési szakasz lefolytatását az állami főépítészi hatáskörében eljáró Vármegyei Kormányhivatal előtt az ETÉR felületén.
→Ezt követően, szintén előrevett témaként az alábbi témát tárgyalták: 2021- évben az eladók megvételre kínálták fel a Pilisborosjenő Budai út 11. 380 hrsz alatti ingatlan ½ részét, mely lényegében a Fő út felőli fél résznek felel meg. A testület úgy döntött, hogy az azóta megváltozott paraméterek miatt (kisebb részt lehet megvásárolni, drágábban, osztatlan közös tulajdon…), ezért, abban esetben kíván dönteni, ha létrejön egy jogtiszta állapotot, megvalósul telekmegosztás, lehetőség nyílik a közös tulajdon megszüntetésre és olyan ingatlan jön létre, melynek eladása után az önkormányzatnak nem lesz ÁFA fizetési kötelezettsége.
→ A Képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadása után a képviselők elfogadták a Pilisborosjenő Mesevölgy Övoda új Házirendjét. Erre azért volt szükség, mert a képviselő-testület 47/2024. (V. 29.) KT. határozatában felkérte Metzlerné Kútvölgyi Esztert a Pilisborosjenő Mesevölgy Óvoda és Bölcsőde vezetőjét, hogy saját hatáskörében fontolja meg az alábbi, preventív, a gyermekbaleseteket megelőző intézkedések bevezetését:
- A gyermekekkel egészségük és testi épségük védelmére vonatkozó, a foglalkozásokkal együtt járó veszélyforrásokat, a tilos és elvárható magatartásformát az óvodai nevelés megkezdésekor, illetve folyamatosan (kirándulás, séta) a gyermekek életkorának és fejlettségi szintjének megfelelően kell ismertetni.
- Ehhez egy az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzatában, a Házirendben rögzített a csoportnaplókban dokumentált, – a gyermekbalesetek megelőzését szolgáló pontos szabályzat, eljárásrend kidolgozását tartja szükségesnek, melyet (heti, ha szükséges napi) rendszeres időközönként, valamint újonnan érkező gyermek esetében azonnal meg kell ismertetni.
- Az alkalmazottak felvilágosítása, az ismeretek megosztása, aktualizálása az óvoda vezetőjének feladata, melyet dokumentálni kell.
- A gyermekek tájékoztatása, felvilágosítása az óvodapedagógusok feladata. Az ismertetés tényét és tartalmát a csoportnaplóban dokumentálni szükséges. A pedagógusok feladata továbbá, a rájuk bízott gyermekek felelőségteljes felügyelete.
- A kötelező éves munkavédelmi oktatás tematikájába érdemes beemelni, a dolgozók feladatait és hatáskörét az udvari élet veszélyforrásaihoz kapcsolódóan. Javasolt az éves munkatervbe beépíteni az udvari játékok kötelező évenkénti felülvizsgálatát intézményi szinten, melybe az udvari növényzetének felülvizsgálatát is be kell tervezni. Javasoljuk az éves beszámoló elkészítésekor ennek megtörténtét rögzíteni.
- Az intézmény minden dolgozójának ismernie kell az óvoda biztonságos működéséhez szükséges óvó-védő rendelkezéseket, belső utasításokat, kiemelten figyelni kell ezek betartására, annak érdekében, hogy a jövőben elkerülhetőek legyenek az ehhez hasonló esetek.
A fenti jogszabályi rendelkezéseket figyelembe véve Metzlerné Kutvölgyi Eszter Óvodavezető a átdolgozta az Óvoda szabályzatait és a házirendjét, amelyet a szülők is meg fognak ismerni.
→ Ezt követően került sor a bölcsődei ellátásokért fízetendő térítési díjak megállapításáról szóló 3/2022. (III. 18.) önkormányzati rendelet módosítására, ahol a 2. §-a, a következő (3), (4) bekezdéssel egészül ki:
(3) A gondozás intézményi térítési díjának megfizetése alól mentesülnek azon gyermekek, akik:
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülnek
- tartósan betegek vagy fogyatékosok, valamint,
- az átmeneti gondozásban lévő vagy ideiglenes hatállyal nevelőszülőnél, valamint az átmeneti vagy tartós nevelésben elhelyezettek.
(4) A (3) bekezdés b) pontja szerint említett tartósan beteg gyermekek esetében mérlegelési jogkörben alkalmazható a térítési díj megfizetésének mentessége, így annak kedvezményes alkalmazása. Valamint a b) és c) pontok szerinti esetekben az intézményi térítési díj megfizetése alóli mentesség esetén vizsgálni szükséges a család egy főre eső jövedelmét is, amely nem lehet magasabb, mint a szociális vetítési alap összegének négyszáz százaléka (114.000,- Ft), gyermekét, gyermekeit egyedül nevelő személy esetén a négyszáz ötven százalékát, ami (128.250,- Ft).
→ A javaslat elfogadása után a testület új közétkeztetési térítési díjat állapított meg. Pilisborosjenő Község Önkormányzata az élelmezési normákról és térítési díjakról szóló rendeletét 2003. évben alkotta meg, melyet az eltelt idő alatt tizenhat alkalommal módosította. A rendeletet 2022-ben módosították utoljára, most az infláció miatt változnak a díjak. Az előterjesztés mellékleteként olvasható az iskolai étkezés szállítójának, Biogasztró Kft vezetőjének indoklása a kialakult helyzettel kapcsolatban. A szerződés egyéb feltételei nem változnak. A szolgáltató az ételek kiszállításáért külön díjat nem számol fel. Az óvodai étkezési díjak is változnak az infláció, a nyersanyag költség emelkedésével arányosan.
Az iskolai étkeztetés 2024. szeptember 1-jétől érvényes bruttó ára:
Normál étkezés, alsó tagozat
Reggeli: 270 Ft
Ebéd: 953 Ft
Uzsonna: 250 Ft
Háromszori étkezés: 1473 Ft
Diétás étkezés
Ebéd: 2100 Ft
11-14 éves korig, felső tagozat
Normál étkezés
Reggeli: 280 Ft
Ebéd: 994 Ft
Uzsonna: 270 Ft
Háromszori étkezés: 1544 Ft
Diétás étkezés
Ebéd: 2100 Ft
Felnőtt étkezés
Ebéd: 933 Ft
Óvodai étkezési díjak
Reggeli:150 Ft
Ebéd: 470 Ft
Uzsonna: 118 Ft
Összesen: 738 Ft
Felnőtt étkezés díja 846 Ft
Bölcsődei étkezés díja
Egy napra 808 Ft/fő
→A Pilisborosjenő Weindorf Önkéntes Tűzoltó Egyesület és a Pilisborosjenői Polgárőr Egyesület több, mint 30 éve rendültelenül végzi munkáját a falu érdekében. Önként végzik, elhivatottságból társadalmi munkával, szabadidejük terhére, a munka idejére családjuktól elszakadva, néha fizikai megpróbáltatásnak kitéve, nem ritkán egészségük, akár életük kockáztatásával. Csendben, lelkiismeretesen teszik, nem kérnek érte elismerést, köszönetet. Lakótársaink jó része talán nem is tud létezésükről, aki pedig igen, az szinte természetesnek veszi, hogy vannak, hogy bármikor lehet hívni őket, ha tűzeset van, ha baleset van, ha csőtörés miatt le kell zárni az utat és irányítani kell a forgalmat, ha választás, vagy egyéb olyan rendezvény van, ahol nagyobb számú ember gyűlik össze egyidőben akkor rendet tartanak, ott vannak ha eltűnik egy gyermek és keresni kell az erdőben és még sorolhatnám feladataikat. Választási ciklus végéhez érve a képviselők úgy döntöttek, hogy kifejezik elismerésüket, de az új alapítandó díj részleteit rövid határidőn belül kidolgozzuk.
→ A Kevélyhegyi út végén lakók vezetékes ivóvíz- és csatornaellátásának megvalósításához anyagi támogatást kértek. Arra kérték levelükben a polgármestert, hogy kezdeményezze a létesítési engedély megszerzését, valamint az önkormányzat saját és pályázati forrásainak felhasználásával az önkormányzat vállalja a tervezett fejlesztést. Tömöri Balázs válaszlevelében tájékoztatta a kérelmezőket, hogy az önkormányzat örömmel veszi, hogy a Kevélyhegyi út végén és az érdekelt utcákban élő pilisborosjenői lakosok önerőből meg kívánják valósítani saját víz- és csatornaellátásukat. Megérti, hogy a beruházás bekerülési költsége – mely becslésünk szerint legalább 130-150 millió forint nagyságrendű – megterhelő annak a közel 30 családnak, akik vállalták a szervezést és a költségeket és azt is megérti, hogy az önkormányzathoz fordulnak költségeik enyhítése érdekében. Arról is tájékoztatta a Kevélyhegyi úti lakótársakat, hogy az önkormányzat, mint minden más felelősen gazdálkodó önkormányzat előre tervezetten próbál működni, ami éves költségvetésben nyilvánul meg és amit egy ciklusprogram keretez. Fogadóóráján jelezte, hogy sem az éves költségvetésben sem az öt éves ciklusprogramban nem szerepel a Kevélyhegyi úti ivóvíz- és csatornaellátás megvalósítása. Vélhetően a következő évi költségvetésben sem fog tudni szerepelni, mert az önkormányzat az előre eltervezett és zömmel pályázati forrásokon alapuló fejlesztések finanszírozásánál nagyobb összeget más fejlesztési célra nem tud fordítani, mert az már veszélyeztetné a biztonságos gazdálkodását. (Emlékeztetőül, az elmúlt ciklusban több, mint 2 milliárd Ft-ot fordított az önkormányzat fejlesztésre.)
A következő ciklusprogramot (5 éves gazdasági programot) 2025. március végéig kell elfogadnia az új képviselő-testületnek. Tömöri Balázs levelében ígéretet tett arra, hogy annak ellenére, hogy a 2025-2029 éves ciklusprogramot még egyáltalán nem tervezzik, a program készítése kapcsán – levelük nyomán – felveti a képviselő társaknak, hogy fontolják meg a beruházásának valamilyen mértékű támogatását. Ezek mellett az önkormányzat folyamatosan figyelemmel kíséri az olyan típusú pályázatokat, melyek a javasolt beruházásánál szóba jöhetnek. Amennyiben ilyennel találkozik, felveszi a kérelmezőkkel a kapcsolatot a megvalósítás érdekében. Tömöri Balázs ígéretének megfelelően tájékoztatta a képviselőket a kérelemről és javasolta, hogy a 2025-2029 éves gazdasági program készítése során térjenek vissza a beruházás finanszírozásának kérdésére. A testület úgy döntött, hogy felkéri a polgármestert, hogy a 2025-2029 évre vonatkozóan felmerült fejlesztési igények között a Kevélyhegyi út végén lakók vezetékes ivóvíz- és csatornaellátásának megvalósításához szükséges anyagi támogatást is vegye nyilvántartásba annak érdekében, hogy a képviselő-testület a gazdasági programja készítése során mérlegelni tudja a fejlesztés támogatását.
→ A testület a Molnár Zsolt tulajdonos által vételre felajánlott Pilisborosjenő Fő utca 24. sz. alatti ingatlan (146 hrsz: 1.268 m2 nagyságú udvar, kivett lakóház, rendezetlen funkciójú épület), megvétele kapcsán a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság és a Fenntartható Fejlődés és Településfejlesztési Bizottság javaslata alapján az alábbi döntést hozta: felhasználási javaslatra van először szükség, valamint a jelenlegi testület az utolsó ülésén nem akar ilyen mérvű döntést hozni, ezért több hónap múlva térne erre vissza az új testület.
→ Pilisborosjenő Község Önkormányzata Képviselő-testülete a 75/2023. (IX.13.) számú határozatával úgy döntött, hogy határozatlan idejű számlavezetésre, illetve az ezzel kapcsolatos pénzforgalmi szolgáltatásokra vonatkozóan Raiffeisen Bank Zrt.- vel köt szerződés. A folyószámla szerződéshez likvid hitelkeret is kapcsolódik, melynek összege 100 000 000 Forint. Ezen hitelt nem kötelező igénybe venni, és a bank a rendelkezésre tartásért nem számít fel külön díjat. A Bank a hitelkeretet a folyószámla szerződés hatálya alatt folyamatosan, azonban évről évre megújuló, ún. Rendelkezésre Tartási Periódusok alapján nyújtja. Rendelkezésre Tartási Periódusok: első alkalommal a jelen szerződés hatálybalépésétől 2024. év utolsó banki munkanapjáig tartó időszak, azt követően a tárgyév első banki munkanapjától utolsó banki munkanapjáig tartó időszakok. A hitelkeret rendelkezésre állásának feltétele a tárgyévi hitelkeret visszafizetése legkésőbb a tárgyév utolsó banki munkanapjáig és a Képviselő-testületének döntése a Hitelkeret igénybevételéről és az erről szóló döntés megküldése a Bank részére. A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42.§ 4. pontja alapján a hitelfelvétel a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik. A fentiek alapján a folyószámla hitelszerződés csak a Képviselő-testület jóváhagyását követően lép hatályba. Elfogadja a Raiffeisen Bank Zrt.-től jelen előterjesztés mellékletét képező bankszámlahitel ajánlatát. A bankszámlahitel 2024. évben október 1. napjától december 31. napjáig, minden következő évben január 1. napjától december 31. napjáig terjedő időtartamra jön létre. Mértéke 100.000.000.- HUF, azaz egyszázmillió magyar forint. Rendelkezésre állás díja 0.- Ft. Az igénybe vett hitelösszegek után felszámított 1 havi BUBOR + 0,90 % éves kamatláb figyelembevételével számított kamat megfizetésére Pilisborosjenő Község Önkormányzata kötelezettséget vállal. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a hitelszerződés és a kapcsolódó dokumentumok aláírására és a szükséges nyilatkozatok megtételére és kéri a határozatba betenni, hogy testülettel jóvá kell hagyatni a felhasználást.
→ Ezt követően a képviselők utólag jóváhagyták a polgármester módosított 2024-es szabadságolási tervét.
→Végül a testület úgy döntött, hogy 2024/2025. tanévre meghatározott általános iskolai felvételi körzethatárokat változtatás nélkül javasolja a 2025/2026. tanévre megállapítani, amely szerint a Német Nemzetiségi Általános és Alapfokú Művészeti Iskola, mint a településen egyedüliként az iskolai nevelés-oktatást ellátó nevelési-oktatási intézmény működési, felvételi körzete Pilisborosjenő Község teljes közigazgatási területe.