A döntéseket megtalálják a Határozatok menüpontban: 85/2025. – 96/2025.
A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény (Méptv.) 229.§ (3) bekezdése törvényi kötelezettségként előírja a településeknek, mint településfejlesztési és településrendezési kötelező feladat (Mötv. 13.§ 1. pont) új típusú településterv készítését, határidő megszabásával, ezért a testület döntött új Településterv általános egyeztetési eljárással történő készítésének elindításáról. A településterv készítése két költségvetési évet fog érinteni a munka mennyisége miatt. A képviselők megbízták a polgármestert, hogy szerezzen be legalább három – jelentős településrendezési gyakorlattal rendelkező – tervezőtől vagy tervező intézettől ajánlatot a Településterv készítésére.
A testület a Nappali Kávézó szerződését véleményezte előzetesen. A bérleti díj 2022. december 31-ig 100.000 Ft/hó. 2023. január 1-től négyzetméterenként havonta 1.500 Ft, a teraszra vonatkozóan pedig 700 Ft, azaz összesen havonta 143. 500 Ft. A 2024. évi módosításban felek megállapodtak, hogy a bérleti díj a Nappali Kávézó mindenkori bevételének 5%-a. A szerződés módosítása ismét aktuálissá vált. Jávor Csaba intézményvezető a szerződés aláírását megelőzően kérte a képviselő-testület előzetes állásfoglalását ugyanis a 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.) szerint a helyi önkormányzat képviselő-testülete hozza létre az önkormányzati intézményeket, és gyakorolja felettük a fenntartói jogokat. A szakmai önállóság nem zárja ki a képviselő-testület felülvizsgálati jogát, különösen, ha az önkormányzati vagyonról van szó. Ennek értelmében az intézményvezető és a képviselő-testület tagjai több ízben tárgyaltak a Kávézó tulajdonosi körével és alábbiak körvonalazódottakban állapodtak meg:
- A szerződés a Nappali által használt összes területe módosul. A földszinti mosdót fele területtel vették figyelembe a felek, hiszen a használat is közös.
- A 2025-ben ideiglenesen használt árbevétel alapú bérleti díjat Nappali tovább nem tudja fizetni, így erről külön egyeztetés volt szükséges.
- Jelenleg egyeztetett díj 2026-ra m2 alapú, de havi, legfeljebb két falubelieknek szóló nyilvános rendezvény megszervezése esetén csökkenhet, de csak bizonyos összegig.
- A szerződés 2026. évre szól, mivel Nappali üzleti koncepciója felülvizsgálat alatt áll.
- A felek 2026. év végén ismét átfogóan elemzik és módosítani kívánják a most elfogadott szerződést.
- A Reichel József Művelődési Ház és Könyvtár (Faluház) és az Önkormányzat kimondott célja a pezsgő közösségi élet támogatása, ezért támogatja Képviselő-testület a csatolt szerződésben olvasható rendezvényfüggő árazást, mely így is magasabb összeget eredményez, mint az eredeti bérleti díj.
A szerződés tervezet tartalmazza, hogy Bérlő kötelezettséget vállal arra, hogy a maximálisan lehetséges békés együttműködés, a helybeni lakókkal történő konfliktusmentes jó kapcsolat kilakítása érdekében a Bérlemény használata során betartja az alábbi szabályokat:
- Kerüli az épület esti, éjszakai kivilágítását (22,00 – 06,00 közötti órák), az ott folyó takarítást, munkavégzést.
- A Bérbeadó a sportpálya használatát az oktatási időn kívül a település lakói, valamint azok gyermekei számára továbbra is korlátozás- és térítésmentesen biztosítja.
A Bérlő továbbá vállalja, hogy az épületben működő Faluházzal, valamint további bérlő(-kkel)vel (jelenleg a Waldorf Iskola) olyan módon működik együtt, ami a település közösségi életét építi, az épület közösségi célú hasznosítását támogatja.
A szerződés továbbá tartalmazza, hogy a Felek megállapodnak abban, hogy Bérlő a Bérlemény használatáért a bérelt terület figyelembevételével havi 254.000.-Ft, azaz Kettőszázötvennégyezer ezer forint – ÁFA mentes – bérleti díjat köteles fizetni. A Bérlő a Bérbeadó által a bérleménybe általa szervezett programok (pl: filmvetítés, koncert, Science caffee, Kocsmakvíz stb…) után rendezvényenként a havi bérleti díjból 25.000.-Ft, azaz Huszonötezer forint, legfeljebb 50.000.-Ft, azaz Ötvenezer forint kedvezményre jogosult. A szerződést jövőre újra felülvizsgálják.
A képviselők elfogadták a javaslatot egyedi közzétételi lista létrehozásáról szerződések és megrendelések nyilvánosságra hozatala céljából. Az előterjesztés célja Pilisborosjenő Község Önkormányzatának pénzügyi átláthatóságának és gazdálkodásának nyomon követhetőségének javítása, valamint elébe menni az egyébként gyakran előforduló irracionális mennyiségű közadat igényléseknek és ezáltal kiváltani azok teljesítésére fordított hatalmas humánerőforrást.
Az automatikus közzétételi listában szereplő szerződések esetében az Infotv. 1. számú melléklet III. fejezet 4. pontjában rögzített ötmillió forint helyett egymillió forintban húzzák meg a határt, kumulált bruttó értékkel számolva a gazdálkodási éven belül. A bruttó 1.000.000 Ft értéket meghaladó hatályos szerződéseket és megrendeléseket havi jelentések rendszeres közzétételével javasolják nyilvánosságra hozni a település honlapján 2026. július 1-től. A jövőben kötendő szerződések előkészítése során az önkormányzati adatkezelőnek tájékoztatnia kell a szerződő feleket az adatok elektronikus nyilvánosságra hozatali szándékáról, a nyilvánossá váló adatok köréről, a közzététel módjáról, helyéről és időtartamáról. Továbbá tájékoztatni kell a felet, hogy az Infotv. 27. § (3a) bekezdése alapján köteles tájékoztatást adni a pénzügyi/gazdasági jogviszonnyal összefüggő, közérdekből nyilvános adatokról. (Nem mellesleg tudni érdemes a közadatot kikérőknek, hogy a megkapott adatoknak a továbbiakban ők is kezelőik, csak jogszabályok betartása mentén publikálhatják.) A korábban megkötött szerződések írásos engedély nélkül nem tehetők közzé, azokhoz közérdekű adatigényléssel lehet hozzájutni. A képviselők döntöttek a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) megkereséséről az Infotv. 37. § (3) bekezdése szerinti egyedi közzétételi lista előzetes véleményének kikérése céljából. Határidő az állásfoglalás megkérésére: 2025. december 31. A rendelet előkészítésének felelőse a jegyző, határidő: a hatósági állásfoglalás megérkezését követően. Az egyedi közzétételi listát önkormányzati rendelettel kell megalkotni, szabályozva az adatok fajtáját, az adatkezelés célját, feltételeit, megismerhetőségét, az adatkezelő személyét, valamint az adatkezelés időtartamát vagy felülvizsgálatát.
Hivatalunkat megkeresték a Pilisborosjenő, belterület 714/5 hrsz Önkormányzati tulajdonú kivett úttal közterületi kapcsolatban lévő ingatlanok tulajdonosai, hogy a jelenleg út elnevezésre kerüljön. Az elnevezendő út a Napsugár lakópark és a Községünk közigazgatási határa között helyezkedik el. A múltkori képviselő-testületi – hasonló ügyben hozott döntés értelmében – megkerestük a tulajdonosokat, hogy tegyenek javaslatot az utca elnevezésére. A képviselők 5 szavazattal az Iparos utca elnevezést választották a Rét utca ellenében a terület szolgáltató jellege miatt.
Térkép (1)A képviselők tárgyalták és elfogadták az előterjesztést Pilisborosjenő Község Önkormányzatának Képviselő-testülete elé terjeszt javaslatot két önkormányzati ingatlan (580 és 594 helyrajzi számú, kivett beépítetlen telkek) értékesítésére. Ez a lépés a Lazaret településrészen tervezett fejlesztések fedezetének mobilizálása érdekében szükséges. Az előterjesztés felidézi a 64/2021. (VII.30.) KT határozatot, amely a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek, adóbevétel-kiesés és előre nem tervezett kiadások (pl. ingatlanvásárlás, útfelújítás) kompenzálására 71.500.000 Ft-ot csoportosított át a Lazaret elkülönített alszámláról a Költségvetési elszámolási számlára, fedezetként biztosítva a két ingatlant. A döntés utólag helyesnek bizonyult, mivel az ingatlanok forgalmi értéke jelentősen, akár három-négyszeresére nőtt, ezzel azonos mértékben növelve a lazareti alszámla fedezetét.
A jelenlegi helyzet az, hogy bár a lazareti elkülönített számlán 140 millió Ft banki pénz és a két ingatlan értéke rendelkezésre áll, a Lazaret területén tervezett útépítési és vízelvezetési projektek teljeskörű megvalósításának feltételei a piaci árváltozások és egyéb bizonytalanságok miatt nem teljesen biztosítottak. A fejlesztések finanszírozásához szükséges, hogy a számlán lévő összeget mobilizálják, ehhez pedig el kell adni a fedezetül szolgáló ingatlanokat. A javasolt határozattal ellentétben csak értékbecslés beszerzésére és nyilvános, versenytárgyalásos előkészítésére kéri fel a Jegyzőt, a versenytárgyalás kitűzéséről külön kíván dönteni.
A jelenlévők elfogadták a 2026-os év első félévére a munkatervet is azzal, hogy januárban várhatóan soronkívüli ülésen tárgyalják a Lazarét vízelvezetésével és a forgalomszabályozással kapcsolatos lakossági bevonás eredményét és döntenek ezek mentén stratégiáról.
A testület nem fogadta el a Polgármesteri Hivatal 2025. évi tevékenységről szóló beszámolót, melyet a jegyző terjesztett a képviselők elé. A beszámoló célja az volt, hogy átfogó képet nyújtson a Polgármesteri Hivatal által végzett munkáról, a feladat- és hatáskörökről, bemutassa a szervezetet ért hatásokat, és alapjául szolgáljon mindazon döntéseknek, melyek a hivatal jövőbeni működésének biztosításához nélkülözhetetlenek. A rendkívül alapos beszámolóból bárki megismerheti, hogy milyen és mennyi munka folyik a hivatalban. A 2025. év nagyon sok munkát kívánt a Polgármesteri Hivataltól, túl azon, hogy az információ biztonság, és a központi adminisztrációs munkavégzések egyre komolyabb terhet róttak az ügyintézőkre a különféle szabályzatok – sokszor párhuzamos – jelentések készítésével, illetve ezen munkák folyamatos gondozásával, figyelemmel kísérésével, az elektronikus ügyintézés egyre magasabb szintű üzemeltetésével az érdemi hatósági munkavégzésre alig maradt ideje a kollégáknak. Egyre több új adminisztratív feladatot kell végrehajtania a Hivatalnak, egyre több új rendszer kerül bevezetésre. Évek óta jelentős számú Európai Uniós pályázat végrehajtásában és a végrehajtás elszámolásában kell részt venni a hivatalnak, mely új kihívást jelentett a hivatal dolgozóinak és a végrehajtásban segítséget nyújtó külső szakértőknek egyaránt. A képviselő-testület a Hivatal SZMSZ-ben a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői létszámát 16 főben, (jelenleg a betöltött létszám 14 fő), a megbízási szerződéssel alkalmazható létszámát 6 főben (jelenleg a betöltött létszám 3 fő megbízási szerződéssel és 2 fő munkavállaló) határozta meg. Ugyanitt megállapította a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti struktúráját, amely a 2020 év óta nem változott. A képviselők kérték, hogy a beszámoló tartalmazza a fejlesztendő területeket is. Az így kibővített dokumentumot februárban fogják tárgyalni.
A hivatal jövő évi belső ellenőrzési tervével kapcsolatban a képviselők arról beszéltek, hogy a szabályosság mellett a hatékonyságot is szeretnék vizsgáltatni, elsőként például a beérkező emailek iktatásával kapcsolatos jógyakorlatokat.

