Első lépésként már a négynapos hétvégére elzárjuk – jelenleg még csak – terelő szalaggal azokat a területeket, ahol csökkenteni akarjuk a parkoló autók számát, és több teret kívánunk adni a sétáló, bicikliző, babakocsival közlekedőknek. Célunk megelőzni a hétvégi tumultust, ami a focipálya és a Faló körüli területen szokott kialakulni. A közterület felügyelőt, körzeti megbízott rendőrt és a polgárőröket is fokozott jelenlétre kértük.

A közeljövőben az önkormányzat rendeletet fogad el, aminek eredményeképpen a levendulással szembeni, jelenleg ideiglenes parkoló – tesztelés céljából – fizetőssé válik. Ennek részletei jelenleg kidolgozás alatt állnak.

A korábban megalkotott település forgalomszabályozási tervek (https://pilisborosjeno.hu/hirek/elkeszultek-a-telepules-forgalomszabalyozasi-tervei/) mentén haladunk előre. Először várakozási övezeteket alakítottunk ki a Papi földeknél és a Kevélyhegyi úton (0. ütem), ahol szabad- és munkaszüneti napokon parkolni tilos, kivéve a lakosoknál lévő önkormányzati engedéllyel. A következő ütemekhez épült parkoló a Budai út elején és a Kövesbérci út tetején. A két parkoló mellett járdák épültek, valamint elkészült a Bécsi úti zebra is. Kihelyeztünk sorompót is, hogy megakadályozzuk a Várvölgybe való behajtást. Továbbra is figyeljük a témával illő pályázatokat.

Idén tavasszal úgy döntött a testület, hogy egy egyszerűbb forgalomszabályozási verzió felé fordul átmeneti jelleggel. Az előző Pilisborosjenői Hírmondóban megjelentetett írásban koncepciókat vázoltunk fel az önök számára (https://pilisborosjeno.hu/onkormanyzat/kommunikacio/kepviseloi-jegyzetek/milyen-parkolasi-rendszer-legyen-a-faluban-iras-a-pilisborosjenoi-hirmondoban/), ezek mentén szerettünk volna a lakosság véleményét bekérni.

A húsvéti parkolási anomáliák és a hozzánk elérkezett lakossági visszajelzések alapján azonban úgy döntöttünk, hogy bizonyos elemeit elkezdjük a valóságban is letesztelni a felsorolt verzióknak, hogy a végleges döntésnél már konkrét, mért eredmények legyenek a birtokunkban.

A mostani fázisban ezért több lépcsőben fizikailag korlátozzuk majd a parkolást ott, ahol alapvetően akadályozza a gyalogos forgalmat, vagy a ki-be parkoló autók jelentenek közlekedési problémát, elakadást. Másik elemként fizetőssé tesszük a levendulással szembeni parkolót, hogy valós tapasztalatunk legyen a bevételekről, költségekről, és a hatásokról.

 

 

A mostani rendelet kialakításával párhuzamosan szeretnénk rendezni a zöldterületeken való parkolás tilalmát is, mert a jelenlegi megfogalmazás túl merev (9/2017. (III.31.) rendelete az 5/2020. (III. 26.) sz. rendelettel egységes szerkezetben a közösségi együttélés szabályairól, 23. §), szinte minden nem az úton parkoló autót büntetni kellene, ami nem életszerű.

A következő időszakban sorra vesszük majd a további problémás parkolási helyszíneket, egyesével keresve megoldást rá, a helyben lakókkal egyeztetve.