Tisztelt Lakosok!

Köszönjük a Lazareti út és vízelvezetés koncepcióterve kapcsán beérkezett visszajelzéseket, véleményeket, kérdéseket!

Az előzmények, a lakossági fórum tapasztalatai, a beérkezett lakossági vélemények, és az azokra adott tervezői-, projekt menedzseri-, műszaki ellenőri- válaszok alapján, jelen tervezési fázist lezártnak tekintjük, és a következő tervezési fázisba lépünk. Az előzmények során összegyűjtött tapasztalatokat, felvetéseket, véleményeket az alábbiak mentén, valamint a vonatkozó szakmai előírásoknak, szabályoknak, és szokványoknak megfelelően a lehető legnagyobb mértékben felhasználjuk, és beépítjük a további tervezési folyamatok során.

További véleményeket, viszont válaszokat, reakciókat jelen tervezési fázisban sajnos nem áll módunkban fogadni, mivel az idő, és vonatkozó szerződésekben rögzített határidők szorítanak mindannyiunkat! Ezzel kapcsolatos megértésüket ezúton is köszönjük!

A kapubejárókat, meglévő építményeket, közműveket egyesével kezelő részletes engedélyes- illetve kiviteli terv készítése jelen tervezési fázis lezárását követően indul.

2024.05.31-i Lakossági fórum Önkormányzati-, Tervezői- és Projektmenedzseri-/Műszaki ellenőri végkövetkeztetései a lakossági igényekkel összhangban, a gazdaságosság- és a funkcionalitás maximális figyelembe vétele mellett, a teljesség igénye nélkül, a főbb pontok kiemelésével:

Őzláb utca: 

Kétsávos – 2 x 3,0 m-es burkolatszélességgel.

Járda az utca K-i oldalán létesül a Szajkó u.-ig.

Járda szélessége: 1,5 m.

A csapadékvíz elvezetés az utca Ny-i oldalán (a természetesen kialakult helyén) kerül elhelyezésre.

Keresztutcák: 

A járdák egységesen a keresztutcák É-i oldalán („hegy”-felőli) létesülnek,

A csapadékvíz elvezető árkok az átellenes, D-i oldalon kerülnek kialakításra.

Járda szélessége: 1,5 m.

Útpálya burkolatszélessége: 4,0 m.

Kétirányú forgalmúak.

Kitérők létesülnek – a hosszabb keresztutcákban 2 db, a rövidebb keresztutcákban 1 db – a kétirányú forgalom lebonyolíthatósága érdekében.

A keresztutcákban a megengedett legnagyobb sebesség 30 km/h.

A Boglárka, Galagonya, Hóvirág, Árvalányhaj és Szajkó keresztutcák a K-i (Üröm felőli) oldalon nem kerülnek összekötésre, minden keresztutca végén forduló létesül. Az utcák közötti terület nem része jelen tervezési munkának.

A Csobolyó és Őzláb utca összekötése költségvonzata miatt jelen tervezési ütemnek nem része.

A Százszorszép és Csobolyó utcák Széchenyi utcai csatlakozásának átalakítása külön tervben kezelendő.

A csapadékvíz elvezetésről általánosságban:

A csapadékvíz elvezetése az utcák völgy felőli oldalán, általánosságban nyílt (füvesített) földmedrű árkokban történik, ahol szakmailag indokolt, ott zárt csapadékvíz elvezető rendszer létesül. A zárt rendszer kivitelezése, és fenntartása, üzemeltetése is nagyságrendekkel költségesebb, ezért ennek minimalizálására törekszünk. Az árkok burkolása szakmailag nem indokolt, és a beruházás költségét növeli. A nyílt árkok az utcákon zöld sávként funkcionálnak, a későbbiekben esőkertté fejleszthetők.

A nyomvonalvezetés meghatározza, hogy a hegy felőli oldalon a közvilágítás és a többi közmű fut, a meglévő utca „tengelybe” pedig a szennyvíz nyomvonal található.

A magántelkekre hulló csapadék telken belüli kezelése a tulajdonos kötelessége. Csapadékvizet közterületre vagy szomszédos magáningatlanra vezetni tilos.

Járdák:

Minden utcában 1,5m-es szélességű járda létesül

A helyi Önkormányzati tapasztalatok alapján, azokban a lakóparkokban (pl.: Napsugár-, Rozália lakópark), ahol a fejlesztés során nem létesült járda, ott a későbbiekben, minden esetben felmerült ennek az igénye. A tervezői, és műszaki ellenőri tapasztalatok alapján itt fontos megjegyezni, hogy azzal, hogy szilárd burkolatú út létesül, sajnos óhatatlanul is megnövekszik a közlekedők sebessége – a sebesség korlátozó KRESZ táblák ellenére is. Ezért indokolt a gyalogosok (főleg a gyerekek, kismamák, idősebbek, stb.) védelme.

Meglévő építmények, kapubejárók, közművek:

Természetesen figyelembe vesszük a már meglévő aknafedlapok és más közművek magasságát, a kerítéseket a meglévő burkolt személygépkocsi bejárókat valamint kapukat. Ezek kezelésére az engedélyes és kiviteli tervben kerül sor. Ahogy a lakossági megkeresésre eddig reagáltunk úgy azt továbbra is érvénybe tartjuk: nem tudjuk garantálni, hogy nem kell a kapubejárók süllyesztését vagy kiemelését az útépítés alkalmával elvégezni. Ha majd az útépítési pályázat kiírásra kerül, akkor a nyertes ajánlattevő vállalásának mindenképpen tartalmaznia kell ezt a tételt-tételeket. Az elmúlt időszak ilyen jellegű – útépítési- és csapadékvíz elvezetési – Önkormányzati beruházásai során, a kivitelezéssel érintett kapubehajtók eredeti állapotnak megfelelő helyreállítása a beavatkozási terület vonatkozásában, a szükséges mértékben minden esetben megtörtént. A kapubejárókkal és meglévő építményekkel, közművekkel is foglalkozó részletes engedélyes illetve kiviteli terv készítése jelen tervezési fázis lezárását követően indul.

Parkolás:

Pilisborosjenő Község Önkormányzata arra szeretné ösztönözni a lakókat, hogy a parkolást lehetőség szerint a lakóingatlanokon belül valósítsák meg.

Vendéglátó-, vagy kereskedelmi egység esetén az ingatlanon belül kell parkolóhelyet biztosítani a vonatkozó jogszabályok értelmében.

253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről

Járművek elhelyezése

42. §( 2) Az egyes telkek és építmények rendeltetésszerű használatához a telken – a helyi építési szabályzatnak a terület településen belüli elhelyezkedése, tömegközlekedési ellátottsága és forgalmi terheltsége és az építmény rendeltetése alapján, a (10) bekezdésben foglaltak figyelembe vételével meghozott eltérő rendelkezése hiányában – a (2a) bekezdésben foglaltak kivételével a 4. számú melléklet szerint meghatározott számú személygépkocsi elhelyezését kell biztosítani.

4. számú melléklet a 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelethez

Az elhelyezendő személygépkocsik számának megállapítása

4. vendéglátó önálló rendeltetési egység fogyasztóterének minden megkezdett 5 m2 nettó alapterülete után (beleértve a terasz, kerthelyiség területét is),

Közműütközés:

Egyes közművek kiváltása a kivitelezés folyamán sajnos elkerülhetetlen lesz. Ezen kiváltások minimalizálására a tervezés során törekszünk. Mindazonáltal általánosságban leszögezhető, hogy a gyengeáramú (pl.: hírközlési) közművek kiváltása a legegyszerűbb, és a legkevésbé költséges.